Födelsedagsmånaden

Hösten betyder födelsedagskalas! Kaka, godsaker, skratt och kaffe. Det är riktigt roligt med ett avbrott i vardagen och åka till en vän och jollra lite allt och inget tillsammans med andra över en kopp kaffe. Dessutom får man ge en massa fina presenter! I och med att min egen familj från min sida är rent av inkapabla till att fira födelsedagar och jul samt ge gåvor sådär på riktigt den rätta dagen så brukar jag satsa extra på mina vänner som bjuder på tårta. Vanligtvis brukar jag utgå från vad födelsedagsbarnet skulle behöva eller vilja ha men den här veckan har jag tagit en risk. Jag har skaffat något som jag själv tyckt kändes väldigt lyxigt och mysigt till hösten. Det hör inte till mig att ge sådant här "krimskrams", som min gubbe skulle säga, men den här gången bara måste jag. Jag hoppas födelsedagsflickorna gillar "lyktorna" lika mycket som jag :) De fick varsina i olika färger. 

MhFh 



Det stora glaset fyllde jag med stenar och ett ljus samt pimpade med lite band :) 




MhFh 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse