The holiday is cancelled!

Nu kanske ni funderar vad tusan jag yrar, men idag tittade jag över semesterplanerna och fick helt grym PANIK! När utgångsläget är minutchema i tre veckors tid är det dags att säga nej.

Under våren har jag talat med mänskor att "sedan under semestern...", men när "sedan under semestern.." förvandlats till att vi i praktiken borde vara på vift varenda jäkla dag från 7.7 till 31.7 så har jag bestämt mig för att vi gör INGET! Nä, nu ljög jag. Vi ska fara en natt eller två till min andra hälft, MEN utöver det ska jag göra det man bör göra under en semester; rensa blomlandet, springa runt i shorts, bada, baka, läsa, sova och äta sig fet.
Och HUR skönt det ska bli!

Det som gör semestern en aning utmanande i år är inte alla resor och utflykter man vill göra eller mänskorna man vill träffa utan den här semestern kämpar jag med pusslet "tid med barnens pappa". Med andra ord ska de vissa kvällar och helgdagar befinna sig på en särskild plats. Det här gör att man onekligen måste planera mer än tänkt, vare sig man vill det eller inte. Och när allt väl kommer till kritan behöver jag sova mer än någonsin. Så vill ni träffa oss kan ni börja boka in oss från augusti. I juli ska vi vila. Som till saken hör ska jag också ta en lite somepaus. Ni kan följa med oss på insta, men förövrigt är jag inte tillgänglig.

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse