Birthday coming up

I lördag fyller jag år. Jag älskar födelsedagar. Det är absolut det bästa jag vet under året (förutom julen) att ställa till med kalas, laga god mat, baka ljuvliga sju sorters delikatesser. Jag kan inte minnas när jag INTE firat en födelsedag med familj och vänner, men i år kommer det inte att ske. De senaste åren har jag skämtat om att ifall jag skulle gifta mig skulle inte mina vänner ha tid att komma på mitt bröllop. Och det är faktiskt just så jag känner just nu. Jag ser inte någon idé i att boka in tre kalas, försöka fixa tidtabeller så att jag hinner umgås med gästerna och baka kakor, som jag fryser ner. Jag är inte intresserad av att ännu ett år få till svar att det är fel dag, fel tid, fel gäster, eller annulleringar för det dykt upp ett bättre alternativ. Så ni få som planerat uppvakta mig face-to-face, tack för tanken. Vi tar det nästa år! This year is all about me. 

MhFh 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse